Nu är hösten alldeles in på knuten.
 
Jag tycker det är mysigt med höst! Härliga, mustiga färger både inne och ute. Det är roligt med förnyelse och förändring som syns!
 
Gissa vilken miljö som är sommar och vilken som är höst!
 
Jag älskar grönt och rött. Men bara vissa nyanser. Av grönt gillar jag lime, äpple och oliv. Av rött gillar jag korall och rost. Och nyanserna är också säsongsbetonade...
 
Min kära mamma har hjälpt mig att sy mina gardiner. Hon håller på med mina vardagsrumsgardiner också. Uppdatering kommer!
 
Nu ska jag bjuda älsklingen på höstsallad. Chevréost, rödbetor, pinjenötter, grillad kyckling och ruccola. Lite rött vin till det kanske?

4 kommentarer

Stella

23 Aug 2012 08:29

Hejsan Tove
Lära dig sy så att du kan sy dina egna gardiner = motiverar dig till att sy annat :-)

Tove Svensson

23 Aug 2012 10:16

Jag står inte ut med krånglet med symaskinen! Trådar som gör fågelbon och annat! Men annars!

Linda

23 Aug 2012 12:30

Är imponerad av att du orkar byta gardiner när det blir ny årstid! Jag har ett par som sitter uppe jämt och så byter jag till julgardiner till jul. ibland glömmer/hinner jag inte det heller... ;-)

Pia

23 Aug 2012 13:43

haha du e nästan som mej,men jag e nog snäppet värre,har hört att dom säger nu mer`du byter gardiner som nån annan byter trosor typ`ska köpa ny matta till köket i lme grön så då måste ja ju ta fram mina gardiner i lie/olivgrön så klart,o det blir det ju även ny duk till det med,så skönt för sånt e ju så tydligt o man märker förnyelsen när man gör nåt sånt o man blir glad. fast e ju inte länge till julgardinerna ska upp heller.

Kommentera

Publiceras ej