Nu har jag fixat adventsmys i stugan!
Julgardinerna uppe i kök, vardagsrum och lilla rummet. Adventsljusstakarna är på plats. Och jag ordnaade ett litet ljusfaat med en kruka med en hyacint, tre olika ljuslyktor, vita stenar samt silvriga minijulgranskulor. Vackert och vintrigt! Det röda får komma fram senare, närmare julen - förutom den felstavade julgardinen i köket.
Sambon har satt upp ljusslingan på balkongen i dag. Det blir så fint då! Jag gillar det gula skenet - inte det vita eller blåa eller blinkande. Det gula varma skenet!
I morgon ska jag klippa mig. Tänkte tona och slinga håret också. Det var ett bra tag sedan nu! Funderar på koppartoner igen. Skulle passa bra till min nyårsoutfit! Med grön topp och svarta byxor. Skönt att bli lite ompysslad!
Kanske hittar jag de sista julklapparna i morgon också?
Nu ska jag värma min andra kopp glögg för i dag. Gott!

4 kommentarer

Annika

03 Dec 2012 21:13

Bli ompysslad i morgon , allt klär en skönhet :) Kom sen hem till mig på fika , behöver vara hemma hos lilla Sara men vore mysigt med Tove :)

Svar: Å, ja det vore mysigt! tack! Kommer gärna! Kramar!
Tove Svensson

Linda

03 Dec 2012 22:31

Nyårsoutfit!? Julgardiner? jag är lycklig över att ha fått upp julstjärnorna på övervåningen, lyckades hitta stakar till köket igår, m gardiner får vänta lite, även om jag satsar på att jula mer i år än förra året, nu när har hinner iaf. Och har ingen aning om nyårsoutfit, är lycklig över att jag vet HUR m inte VAR vi ska fira. ;-) kram!

Svar: Jag vet tom VAR vi ska fira och med vilka! Så det så!;-)
Tove Svensson

Nillas hälsa & harmoni

10 Dec 2012 21:28

Hej!
Det ser så mysigt ut med alla ljusen. Det blir ombonat.
Fin i håret nu då? Koppartoner, låter så fin...det har jag funderat på. Lite rödare.

erikasblogg.se

14 Dec 2012 09:02

Jättejättemysigt!!

Kommentera

Publiceras ej