I dag har jag haft en mysig dag på stan med min mamma. Vi gick till Kronhusbodarna och kikade runt. Jag köpte en doppresent till min brorson. Vi satte oss på kafét där och åt varsin god smörgås och njöt av lite kaffe.
 
Jag hittade lite fina kläder. Dels en mössa och ett par handskar i rost/orange som syns på bilden här ovan. Och även en fin tröja i samma färg. Ljuslyktorna är nya och höstiga och blomman fick jag av min kollega A.
 
Jag har varit ute efter portionsformar och hittade dessa gråa. En härligt röd elvisp blev det också, sedan visparna på min gamla blivit deformerade i diskmaskinen. Där fick jag lära mig något nytt! Kör inte visparna i diskmaskinen!
 
Jag är inne i en röd period nu. Den höströda! Och jag har kommit fram till att jag passar bra i den färgen och nyansen!
 
Mamma och jag hann med ett kafébesök till. Vi gick till vårt favvokafé Ahlströms. Ett kafé i den gammaldags stilen. Konditoristilen.
 
Hoppas det blir många kafébesök under hösten och vintern med de som gör mig glad!
 

2 kommentarer

Linda

26 Sep 2012 07:55

Mysigt! Men jag kör alltid mina vispar i diskmaskinen och det har aldrig varit ngr problem. Men har ärvt min elvisp från farfar, de kanske var hållbarare på den tiden. ;-)

Anonym

26 Sep 2012 14:50

Ja, det tror jag nog! I dag görs allt för att bytas ut! Det är ju trots allt ett konsumtionssamhälle vi lever i!

Kommentera

Publiceras ej