I dag blev det en snabb tur till IKEA för att köpa lådor till "kontoret". Det vill säga hyllan i extrarummet. Lådorna är till vykort, minnessaker och alla instruktionshäften vi samlat på oss. Jag tittade lite extra på skåpen som jag vill köpa till det här rummet också. Men först på turlistan ligger hallrenoveringen! På torsdag läggs klinkerplattor i stället för parketten som ligger nu. Och senare blir det garderobsinredning från IKEA samt skjutdörrar från Elfa. Det ska bli en helt ny hall! En trevligare hall! Vi ska slippa se jackor och skor och grejer som ligger framme! Ni ska få se före- och efterbilder senare. Efter IKEA-besöket åkte jag hem till mamma och pappa. Med mig hade jag min gula vän - Kommer ni ihåg? Precis! Jag demonstrerade fönsterskrapan för mamma. Alla deras fönster blev rena på utsidan i dag! Solen värmde helt underbart i dag! Så vi satt en stund på bänken på bilden och pratade och njöt av strålarna! En annan som också njöt av solen, fast inne, var katten Selma. Hon är en riktig livsnjutare! Har jag sagt att hon precis fyllt sjutton år? En fin gammal dam är hon! Sedan bjöd mamma på god mat med efterrätt och kaffe medan pappa spacklade i deras hallrenovering. Fast de har fixat mycket mer än bara hallen och det blir jättefint! I morgon får vi hjälp av svärfar min att demontera nuvarande hall. Det ser jag fram emot! Ha en trevlig söndag allihop!:-)

Kommentera

Publiceras ej