Ä N T L I G E N ! Så är det vår - på riktigt! Det säger i alla fall termometern i köksfönstret! Jag gick ut och kände att jag värmdes av solens strålar - utan jacka - bara två tunna tröjor och pyjamasbyxor! Japp! Har haft en ihärdig förkylning i en vecka. Den har satt sig på halsen och stämbanden, så att gå till jobbet och prata med kunder hela dagarna har liksom inte varit att fundera på! Mina härliga flanellbyxor har alltså suttit på sedan i torsdags - nästan.I lördags gjorde jag en avstickare hem till mamma och pappa. Tänkte mig en biltvätt och däckbyte. Jag mådde bättre på lördagen. Och jag behöver inte hålla låda inför bilarna heller...
Så sommardäck(!) på och bioavfettning och sedan vaxschampo. Det fick räcka så. Vinterdäck och hjulsidor tvättades och hängdes in. Efter det väntade middag med mamma, pappa, min bror P, A-S och pojkarna. Så mysigt! Söndagen var inte lika mysig. Vaknade med världens halsont och sedan dess har pyjamasbyxorna suttit på...I dag har det varit en kanondag! Att rösten inte bär innebär inte att man inte kan göra någonting! Så jag och älsklingen tog bort presenningen från utemöblerna, torkade av dem och räcket och sedan njöt vi av, i mitt tycke, gott kaffe. Älsklingen tyckte det blev för starkt! Jaja, jag fick mjölk i mitt kaffe i går kväll så jag hämnades väl lite - Dock oavsiktligt!
Och så blev det premiärgrillning. Å, vad gott! Å, vad längesedan! Det satt som det skulle i magen!Hoppas vi orkar rensa och dammsuga och greja i morgon. Det hade varit skönt att få fixat! P L Ö T S L I G T  H Ä N D E R  D E T ! Att våren och motivationen äntligen tågar in och lättar upp sinnet!!

4 kommentarer

Barbro Z

16 Apr 2013 21:43

Inget kul med vårförkylningar men den verkar ju inte vara av den allvarligare arten i alla fall. Gott det!
Så härligt att grillsäsongen startat. Vi får tyvärr inte lov att grilla i våra kuvöser men det finns ju elektriska klämgrillar att fuska med ;)
Krya på dig Tove och tillåt inspirationen att fortsätta flöda.

Svar: Bara det blir grillat så! Fast kolgrillat är godast! Det får vi inte ha.Tack, Barbro!
Tove Svensson

Nillas Hälsa & Harmoni

16 Apr 2013 21:58

Fina bilder! Ja, det är så gott med grillat!
Ha det gott och bli frisk nu!

Svar: Tack, Nilla!
Tove Svensson

A

16 Apr 2013 22:28

Rävgift! Men, det var god mat och vi hade det mysigt där ute på ballekongen :-)

Svar: Rävgift??
Tove Svensson

Linda

17 Apr 2013 08:30

Härligt! här har våren oxå kommit, ÄNTLIGEN!!! Igår satt vi inne o tittade ut på det fina vädret. det mest positiva m bättre väder är att barna kan vara ute mer och blir friskare! Kommer nog ner t Gbg runt sista april troligtvis, då får vi ses! kram

Svar: Ja, hör av dig när du kommer!:-) Kram!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej