Nu var det längesedan jag skrev något inlägg här på bloggen. Motivationen och orken har inte riktigt varit med mig. Men jag skriver mest för mig själv och har inte satt ett måste på att skriva regelbundet. Det blir kanske lite tråkigare för er som ändå "följer" mig här att läsa. Ber om ursäkt för det i så fall!

Jag tänkte berätta vart vi åkte med svärmor för att fira hennes 60-årsdag. Det blev en sväng till Krakow. Vädret var vad man kunde förvänta sig av november, förutom en dag, som var fantastiskt härlig! Riktigt varmt och soligt! Vi satt till och med ute och drack öl. Kanon! Vi koncentrerade oss på den äldre delen av staden. Det vill säga gamla stan och de judiska kvarteren. Husen i Krakow är liksom lite antingen eller...Gamla och söndervittrande eller helt nyrenoverade. Jag kan tänka mig att Krakow är en fantastiskt mysig sommarstad med alla dess uteserveringar!

 
Är man i Krakow så är man nästan skyldig att göra en avstickare till koncentrationslägrena Auschwits och Birkenau. Riktigt ledsamt och hemskt att gå runt och se alla tillhörigheter och försöka förstå vad människorna fick gå igenom. Totalt obegripligt! Vad som är ännu mer fruktansvärt är att det fortfarande händer i världen, men inte på samma sätt...

Väl hemma igen har vi haft kalas med familjen. Eller två kalas, men den första födelsedagsfikan för älsklingens bror, var jag tvungen att stanna hemma eftersom förkylningen och febern satt tänderna i mig. Hostar fortfarande. Tror att jag ska börja använda mig av Alfons pappas ramsa, fast i annan tappning...
Fly du dumma hosta, för du finns ju inte! Och liksom hoppas på att det går över snabbare...
Andra kalaset var för min födelsedag. Då blir det livat i lägenheten minsann! Vi bor inte så stort, så vi får samsas om platserna. Middagar med hela familjen är inte att tänka på, men lite buffé med plockmat kan funka...Tur att vi har vår köksö annars hade det blivit kaos med buffén. Lägger upp en gammal bild från ett tidigare kalas...

 
Tänkte visa er årets juldekorationer, men jag tror att det får bli en annan dag.

Go kväll!
 
 
Krakow, Motivation, Resa,

Kommentera

Publiceras ej