Lika välkommen som den första snön är - lika trött är man på densamma i februari! Nu är det härligt med tulpaner och lite ljusa färger hemma.Så jag hälsar våren välkommen när som helst nu med en bukett vita tulipar och några videkvistar. Passade på att bjuda älsklingen på fisksoppa med baguette och bubbel! I alla fall jag jobbar sent på Alla Hjärtans Dag, så ett litet firande i dag med en liten explosion. Det var flaskkorken som öppnade sig själv!
Efter middagen bjöd älsklingen mig på kaffe och semla. Några ostbågar har jag kvar också! Kanske ska äta dem nu, så har jag svullat färdigt för denna veckan?! Fast jag kan inte hålla det löftet, eftersom vi ska ha älsklingens familj på middag här på lördag och dessutom brunch med spa på söndag...Kanske kan svulla fram till och med söndag???
Precis som hösten, så är våren lite av förändringens och förnyelsens tid. Nu är jag himla sugen på att fixa golvet i hallen. Det ligger parkett där nu och det är ju fint, men väldans opraktiskt i en hall. Jag vill lägga klinker i hallen. En 30 x 60 platta antracitgrå och en garderobsvägg med skjutdörrar. För att få så mycket förvaring som möjligt!
Ta hand om varandra ordentligt och sänd en extra tanke åt varandra på torsdag!

1 kommentarer

Annika

12 Feb 2013 21:48

Så gott de såg ut :) Njut på !

Svar: Ja, det var gott!:-) Ses i morgon, min sköna!:-)
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej