Hoppas att 2013 har börjat bra för er!
 
Det har det i alla fall gjort för mig! Ni får ursäkta att jag inte skrivit något på länge, men jag har lagt krutet på jul och nyår. Jag skriver här när lusten faller på och jag har inte haft motivation tillräckligt för att skriva.
 
Nu har jag haft semester i två och en halv vecka. Första dagarna av semestern gick till att fixa med de allra sista julklapparna, köpa och klä granen, fixa julfint hemma och laga lite julmat och julpraliner. Sådant tar ju alltid mer tid än vad man tror! Men det blev bra!
 
Julafton började med julfika hemma hos älsklingens föräldrar. Vi bytte även julklappar då. Vid Kalle var det dags för nästa ställe. Vi var hemma hos min bror denna julen. Hela min familj var där. Det är så mysigt med alla barnen. Att se deras förväntan! I vår familj har vi bara julklappsrace för oss vuxna. I år kom jag hem med två flaskor kallt grönt te, en flaska vin, två biobiljetter och en minihögtalare till mobil och dator...
 
Juldagen var vi hos älsklingens föräldrar igen på middag.
 
Vi reste bort under nyår. Jag, älsklingen, S och M (ett kompispar). Vi åkte till Berlin och var där i sex dagar. Vi bokade nyårssupé på hotellet och gick ut vid tolvslaget. Tiden innan och efter spenderade vi i hotellbaren. Vi bodde på Radisson Blu, ett hotell jag absolut kan rekommendera! Vi besökte Alexanderplatz, Brandenburger Tur, Friedrichestrasse, Sachsenhausen, teknikmuséet, Checkpoint Charlie, bunkrarna och gångarna under Berlin, Madame Tussauds och Sea-Life med aquadomen som finns i hotell-lobbyn. Den är mäktig!
 
I kväll blev jag firad av älsklingen och mina vänner med ett restaurangbesök. Tack så mycket för en trevlig kväll!
 
Så nu ser jag fram emot vad 2013 kan ge! Ha det så bra!:-)
 

2 kommentarer

nillashalsaharmoni

06 Jan 2013 08:01

Hej!
Det låter som en bra semester med blandat innehåll!Hoppas att resten av ditt år blir lika bra!Kram.

Svar: Tack, Nilla! Det blir det!:-) Kram!
Tove Svensson

Karin

19 Jan 2013 17:08

Roligt med Berlinresa! Vi var där i december, åker gärna tillbaka igen =)

Svar: Ja, en fin stad! Åker också gärna tillbaka, men då under sen vår eller sommar! Säkert mycket liv och rörelse där då!:-)
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej