Nu har den första av mina två semesterveckor gått. Vädret har varit kanon under hela veckan. Kanske hade blåsten kunnat lagt sig något, så temperaturen hade kommit lite mer till sin rätt?!
Men jag ska definitivt inte klaga! De fina sommarveckorna brukar annars infalla precis innan eller precis efter mina veckor. Så detta är kanon, som sagt! Mina tre resterande semesterveckor sparar jag till våra kommande resor under hösten och vintern.
 
Har jag då hunnit med att göra allt det där som jag sa att jag skulle? Allt det där som man ska göra "på semestern". Alla måsten och hitt-på-måsten och så...
 
Halvt om halvt har jag hunnit vad jag ville hinna med.
 
Det som stod absolut högst upp på listan var att få umgås med familjen, syskonbarnen och närmaste vännerna!
Hade en underbar dag ihop med mina tjejer S, L och C hemma hos L. Vi köpte med oss ingredienser till en riktigt god sommarsallad. Vi åt ihop med Ls man och två barn. Sedan åkte vi vidare hem till Cs mamma. Hon var också min dagmamma när jag var liten, så det var roligt att få följa med och se hur fint hon har gjort det. Vi gick ner till sjön och badade. Det var jätteskönt efter att kroppen domnat!
 
Hallen är klar!
 
Dockskåpet - inte så klart! Men en hel del möbler är målade, men många måste målas flera gånger. Det är pilligt och går ganska långsamt. Sedan tänkte jag be far min om hjälp med att få fast innerväggarna ordentligt. Jag har inte bestämt mig om det ska göras innan eller efter tapeterna har kommit på plats. Kylskåpsdörr och diskmaskinslucka måste limmas fast. Då blir köket helt, men går inte att öppna.
 
Åka ut med båten! Har vi hunnit två gånger, fast första gången ville inte generatorremmen hjälpa till att ladda batteriet, så vi vågade inte gå ut. Jag och pappa satt dock kvar i båten och fikade kaffe och bullar, medan vi insöp havsdoften och hörde vågorna klucka mot skrovet. Härligt! Andra gången åkte vi ut till Ängholmen. Då var pappa, mamma, min syster och mina systerbarn A och L med. Jag badade inte! Fråga mig i augusti igen om jag har badat - om det fortfarande är sol och värme då!
 
Varit på 1- 3- och 35-årskalas hos min bror för hans lilla familj. Mys!
 
Denna sista veckan har bjudit på en väldigt avslappnad måndag där jag och sambon gjorde absolut ingenting! Jo, vi gjorde färdigt det allra sista i hallen, nämligen att sätta fast kabelkanalen för vägglampan. Inget ansträngande alls! Inte ens framplockandet av såg och vattenpass! Och så åt vi grillat på kvällen. Halvt grillat i alla fall. Eftersom gasolen tog slut! Resten blev stekt! Gott ändå!
 
I dag var jag, sambon och svärisarna på Orust. Mest i Mollösund. Vi åt lunch och promenerade runt och tittade på de otroligt vackra husen som finns där. Och deras trädgårdar och planteringar.
 
Senare under veckan väntar en ridtur med K (hästägaren) och lilla L (systerdottern). Skaldjurskväll med min familj samt Robbie Williams-konserten på Ullevi tillsammans med systeryster. En helt ok avslutning på semestern!
 
Undrar om vi hinner något mera? Och vad har jag kvar som jag skulle vilja hinna med?
Träffa dem som jag ännu inte hunnit träffa. Städa. Städningen har hamnat plågsamt efter, måste jag säga! Det här med att dammsuga och damma och tvätta golv och fönster är inte riktigt min grej! Gärna var sak på sin plats, men damma??? Söndag får det bli - OM det inte är fint väder! Fult väder kommer vi att få gott om, så då får vi städa!
 
Här följer några bilder från semestern.
 
 
 
Visst är det vackert? Jag kan tänka mig att flytta in i flera av husen i Mollösund! Så om det är någon därifrån som ser detta...
 
Det var jag som åt räksmörgåsen. Den var väldigt god! Men jag fick gräva länge innan jag hittade smörgåsen. Det låg ju så mycket räkor på! Gott, men inte så snyggt upplagt!
 
Önskar er alla en riktigt trevlig fortsättning på sommaren!
 
Kram kram!
 
 

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

17 Jul 2013 01:12

Hej! Du har hunnit med mycket på din relativt korta semester! Fina och viktiga upplevelser...att vara nära de närmaste! Underbara bilder Tove...du kan du!
Kram.

Svar: Tack! Det är roligt att fotografera! Kram!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej