I går var jag ledig. Jag hade tid hos frissan klockan 10.45. Ungefär 10.35 frågar Älsklingen mig om inte jag skulle klippa mig i dag (i går). Jo, sade jag, och flög upp ur sängen! Tror att jag glömde ställa klockan innan jag somnade! Men det var ingen fara, Bara jag kom så fort jag kunde! Puh! Så här blev det i alla fall! Mer lugg och mer färg i håret! Jag känner mig alltid cirka fem kilo lättare när jag går därifrån!! Tack, Tina! :-)
Träden är verkligen vackra nu! Särskilt äppelträden och körsbärsträden med sina vita och rosa blommor!
När jag kom hem satte jag mig på balkongen och läste en stund! Gjorde mig sedan kaffe och äggsmörgåsar! Riktigt gott att intaga detta i solen, i shorts, på balkongen!
I dag när jag kom hem från jobbet, stod den här fina buketten på köksön! Från min fina, fina älskling! Bredare leende får man nog leta efter! Jag blev så glad!
Ha nu en riktigt fin Valborg! Var försiktiga med våra små igelkottar! De gömmer ju sig under rishögarna som vi eldar! Och framförallt - Ta hand om varandra!
Många kramar!

1 kommentarer

Linda

01 May 2014 11:39

Jättefina blommor, och jättefin frisyr! Själv hajar jag till varje gång jag ser mig själv i spegeln, är inte alls van vid att vara så ljus! M man vänjer sig fort. Hoppas att ni fick en härlig Valborg, fick värsta hemlängtan när jag såg dina fina bilder, saknar dig och Gbg! :( ibland ska man inte kompromissa m sambon, jag som verkligen behövde komma hem över påsk! ;(

Svar: Tack så mycket! Som sagt, du blev kanonfin i din nya färg! Hoppas du snart får komma ner till Gbg!Kramar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej