I dag höll vi en liten begravning för Selma. Stenarna hittade jag i trädgården och jag målade stenen i går. Mina två äldsta syskonbarn hade med sig varsin hjärtsten. Mamma och pappa hade lite mossa och det kvarlevande från julgrupperna. Vi sa inte så mycket högt, utan pratade tyst för oss själva det vi ville hälsa Selma. "Älskade Selma" är hur jag brukade tänka på henne, så det passade bra att ha på stenen. Efter ceremonin gick vi in och åt korv med bröd! Jag är nöjd och tillfreds och längtar efter att få se hur det ser ut till sommaren där under syrenen!
 
Många kramar!

2 kommentarer

nillashalsaharmoni

11 Jan 2015 21:03

Lilla Selma - älskad och saknad! Så fint det blev!
Kram, Nilla

Svar: Tack Nilla! Ja, nu kan hon blicka ut över trädgården och hålla ett öga på oss! :-D <3
Tove Svensson

Amanda Aikioniemi - kampen mot ideal

26 Feb 2015 16:27

Härlig blogg du har Tove :)

Svar: Tack så mycket, Amanda! Välkommen hit! :-D
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej