Jag startade denna bloggen från början för min egen skull. För att någonstans hitta tillbaka till motivationen. Jag hittade ju en liten bit av den, men sedan har jag inte orkat skriva här på ett tag.
 
Jag hoppas att med hösten få nya krafter! Något nytt tar vid! Ny årstid, nya färger, nya tag!
 
Jag ville hålla denna bloggen positiv. Men livet är inte alltid positivt, därav olika långa avbrott i skrivandet!
 
Livet är en berg-och-dalbana utan dess like, oavsett om det gäller relationer, jobb eller fritid.
 
Man mår inte alltid hundra och det är ok. Det finns tid till att resa sig och gå vidare senare. Man måste få ta sig den tid man behöver till att reflektera och sörja över vad som är eller har varit. Ta sig tid att slicka sina sår. Kanske räcker bara en liten stund, eller så behöver man få göra det ett bra tag till!
 
I en nyfunnen blogg skriver Jenny om olika relationer i livet (Jennys hem och harmoni). Relationer som kommer och går och några som består. Att oavsett så ska man vara tacksam för vad de olika relationerna har gett en. Det är jag, men det finns också några relationer som jag faktiskt inte varit beredd att släppa. Och de kan jag gräma mig åt nu. Jag frågar mig liksom, vad var det som hände? Tiden hände, tror jag! (Något som Nilla tar upp i sin blogg: Nillas hälsa och harmoni) Man växer helt enkelt ifrån varandra. Man dras åt olika håll och olika intressen!
Men man fanns för varandra när man som mest behövde det!
 
Dock känns några relationer, för min del, inte riktigt avslutade. Man håller kvar så länge det går, fast man egentligen vet att de är över. Det kanske är dags att släppa taget, sörja och gå vidare. Acceptera att det blev som det blev! Annars förvandlas de relationerna lätt till energitjuvar! De vill vi ju rensa ut!
 
Jag skrev i ett tidigare inlägg om just tacksamhet! Jag hade läst boken The Secret. Det hjälpte till viss del och jag har inte tackat så mycket det senaste för vad jag har. Det är kanske tid till att läsa sista boken i den trilogin nu?!
 
Jag tror att vi alla måste bli bättre på att tacka och vara glada för det vi har och inte tänka så mycket på vad vi inte har. Vi kan också bli bättre på att ge våra nära och kära uppmuntrande ord. Kanske tom främlingen framför dig i snabbköpskön eller varför inte expediten?  Många gånger behöver vi ju inte ens säga något till varandra utan bara ge ett litet leende, som säger: Hej, jag ser dig!
 
Jag har verkligen fanstastiska kollegor på jobbet! Jag har fått sådana fina hälsningar när jag minst anade det och de gjorde min dag!
 
Idag tog jag med mig några "Må bra-böcker" till jobbet. För oss själva att bläddra i när vi behöver få ny positiv energi och till kunderna så de kan bläddra i dessa och få sig ett gott skratt, medan de väntar på att deras ordrar blir färdiga. Tänk vad mycket positiv energi och mycket harmoni vi kommer få!
 
Till sist vill jag tacka Kristian Gidlund för hans vackra men sorgliga texter i bloggen "I kroppen min". Vila i frid, Kristian!
 
Delar med mig av denna gamla bilden en gång till. Hjärtat fick jag av min kollega S. Tack så mycket!
Det hänger på ljusstaken på köksön, så jag ser det varje dag!
 
Bara en härligt grön bild från promenaden jag och älsklingen tog i Hisingsparken.
 
Nu ska jag ta mig en värmande dusch (det är kyligt nu)! Sen ska jag sova. Lägga mig i tid för en gång skull!
 
Tack för att ni finns i mitt liv!
Många kramar,
Tove
 
IVF, Missfall, Ofrivillig barnlöshet, Sorg,

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

29 Sep 2013 08:02

Hej Tove!
Så fint och ärligt du skriver och tack för att du påminde oss om att känna tacksamhet! Jag behövde bli påmind om det. Hoppas att du skriver snart igen.
Kram/Gunilla

Svar: Hej Nilla!Tack för dina fina hälsningar! Vi alla behöver nog bli påminda om mycket - ofta!
Kram,
Tove
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej