Första PGD-behandlingen fick avbrytas på grund av en vattenfylld cysta. Inget allvarligt!! Cystan suger musten ur äggen bara! Eller gräver maskhål i äpplena, så att säga...Där var inte så många äggblåsor som vi hoppats på. De äggblåsor som ändå var såpass mogna var väldigt få. Så vi bestämde oss för att avbryta behandlingen. Därmed har inget försök gått till spillo!
 
På´t igen nästa månad, helt enkelt!
 
Vi är i alla fall på gång! Vi är på väg framåt!
 
Enligt almanackan är det höst. Med hösten kommer en slags nystart. Denna behandlingen tar jag och Älsklingen , mycket mer med ro! Blir det, så blir det. Blir det inte, så ja...Det tar vi då! Fast vi har en plan C och D om inte detta skulle fungera.
 
Jag har kommit dithän att jag faktiskt börjar kunna förlika mig med tanken att det kanske inte blir några barn...Fast andras bebisnyheter träffar mig fortfarande i bröstet med hull och hår! Men känslorna rinner av mig mycket, mycket fortare numera! Nästan direkt, faktiskt! Och jag kan till slut känna glädjen för dem som lyckas!
 
Och vi har Sture! Vår Pälskling!
 
Varma kramar till er alla!
IVF, Inspiration, Livet, Ofrivillig barnlöshet, PGD,

1 kommentarer

Dujaghanvi

11 Sep 2015 08:36

tråkigt att ni fick avbryta! Men loppet är ännu inte sprunget! Jag tycker du är fantastisk som orkar se positivt framåt, heja dej, er och bästa pgd-behandling! Hoppas ni får en fin höst!

Svar: Tack så mycket! Detsamma till er! Hoppas ni mår bra! Hela lilla familjen! Många kramar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej