Efter en trevlig påskafton hemma hos Älsklingens föräldrar, så spenderas påskdagen med städning. Älsklingen har plockat upp från golvytan, så att Rut kan komma fram fritt för att dammsuga. Han står även för morgondagens lunchmat samt kvällens grillning. Jag gör väl salladen då, kan jag tänka... 

Jag själv ägnar dagen åt trallrengöring. Det som är positivt med att bo i lägenhet och inte ha så stor utsida, är ju såklart att det är mindre att göra. Dock kan det bli lite knöligt! Man ska bära in trallplattorna och sätta sig i duschen och skrubba. Sedan ska plattorna stå och rinna av någonstans innan man kan bära ut dem igen. Vi vill ju inte förstöra Ruts tidigare arbete heller. Så medan en del plattor nu står på tork - inklusive jag själv - så passar jag på att äta lunch och njuta av en Latte Macchiato Caramel! 
Om en stund ska jag gå på trallen igen. Jag får utomordentlig hjälp därute av två vita herrar som gärna kommer och inspekterar jorden i krukorna lite för ordentligt,  i mitt tycke...

Hoppas er påsk har varit bra!

Må väl!
Varma kramar, 
Tove 

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

16 Apr 2017 17:43

Bra jobbat tillsammans! Alltid skönt att göra rent även på utsidan efter en lång vinter... som inte riktigt är över än!
Vi har spenderat dagen både ute och inne. En uppfriskande promenad bland blommor och grönt i Botaniska trädgården, samt ett besök vid gravarna och pyntat där.
Kram, Nilla

Svar: Tack för god påskmiddag och gott sällskap! Det blev ingen promenad idag, men väl ett skrubb-gympapass! Vackra blommor på Botaniska! Kramar! 😘
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej