Jag har ju skrivit tidigare om min utmattningsdepression, som jag fick till största delen av barnlösheten.
 
Många kanske tror att man är frisk igen, bara för att man börjar jobba heltid igen. Och för att man slutar med medicinen. Kanske för att man börjar le lite mer äkta igen osv.
Men har man varit där nere och grävt, så är uppförsbacken lång. Vissa dagar är bättre än andra. Energin flödar och man orkar fixa vårstädningen av balkongen och nya växter. Andra dagar kryper man fram. De flesta dagarna faktiskt! Vissa säger att man aldrig blir riktigt frisk igen efter en depression. Hjärnan har tagit för mycket stryk och har svårt att komma ikapp. Andra menar att det visst går att bli frisk. Men det tar tid. Jag tror att det är upp till varje individ. För mig tar det tid - Men jag ska bli frisk! På ett eller annat sätt...
 
Nedan finner ni en video som säger en del om hur man tar sig igenom vissa dagar. (Även om jag tycker att den är fantastiskt rolig idag! Beror på i vilket sammanhang man sätter den, antar jag!)
 
 
Hoppas att ni alla har en riktigt bra helg! Själv jobbar jag denna helgen.
Må gott och ta hand om varandra!
Varma kramar!
Livet, Ofrivillig barnlöshet, Utmattningsdepression,

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

03 Jun 2017 22:22

Det tar tid för återhämtning och för tillfrisknandet och så får det vara! Och som du skriver så är det individuellt hur lång tid tillfrisknandet tar. En viss känslighet kvarstår enligt expertisen, vilket yttrar sig på olika sätt. Vanligtvis med att vara känslig för ljud, starkt ljus och kravfyllda situationer.
Ta hand om dig!
Kram, Nilla

Svar: Tack, Nilla! Vi får ta hand om varandra! 😘 Kram, Tove
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej