Häromkvällen tog jag med systerdottern L till stallet och red med K. L var jätteduktig! Märks att hon börjar vänja sig lite vid att vara kring stora hästar! Hon klappade på mulen och borstade magen och benen på hästen Sandy. Den bruna.
Sedan fick hon sitta bakom K på hästen Savoy. Skimmeln - den vita.
Det var så roligt att rida bakom dem och se L sitta med benen nästan i spagat, hålla om K och höra munnen gå i ett på L! Men oron verkade inte finnas där! L var helnöjd! :-D
Jag själv fick rida barbacka vilket jag inte har gjort på väldigt, väldigt länge! Balansen är INTE vad den har varit för väldigt, väldigt, väldigt lääänge sedan. Cirka 20 år sedan! Så jag kanade runt och studsade över från sida till sida på den stackars hästen. I traven då. I teorin vet jag ju hur jag ska göra...
Sitta ner tungt på rumpan, luta mig lite bakåt, sträcka på ryggen och hänga fritt med benen och slappna av...
...Jag gjorde nog precis tvärtom...:-S
Förlåt Sandy! Fina, fina damen!
Idag, två dagar senare, har jag ont i sittbenen och jag känner så smått att ljumskarna inte är långt efter i smärtskalan heller!
Tack K för att du vallar ut oss på hästarna! Jag vill också tala om att jag frågar om lov innan jag lägger ut bilder på andra, särskilt när det gäller barn!

Kommentera

Publiceras ej