Två riktigt roliga och trevliga helger har jag haft! Först firandet av hundraåringen, sedan tjejfika hos mig. Helgen efter det jobblördag med kombinerad åttioårsfest (fyrtio plus fyrtio) och på söndagen hade jag tagit ledigt från jobbet för att fira min mamma på hennes sextiofemårsdag!
 
Hon hade bjudit in oss till födelsedagsgrillat klockan fyra, men vi ville att hon inte skulle ha möjlighet till att springa runt och städa och fixa, så vi tre syskon med familjer, möttes upp på morgonen och åkte tillsammans hem till mamma och pappa. Så halv tio dök vi upp med champagne, fruktfat och lite frukostmat bestående av frallor, skinka, ostar och kaffe. Detta avnjöts på altanen. Medan mamma öppnade sina presenter.
 
 
 Vi umgicks på altanen mest hela dagen. Förutom för en stund mitt på dagen, då vi promenerade till idrottsanläggningen för att se min systerson A spela fotbollsmatch. Både innan och efter grillade vi korv. På kvällen blev det ännu mera grillat, kaffe och kaka. Så jättehärligt att få vara med nära och kära!
 
Men vad trött jag känner mig efter dessa intensiva veckor! Man är inte tjugo längre! Denna helgen som kommer nu har jag inget planerat på lördag och söndag, vilket känns väldigt skönt!
 
I tisdags var jag ledig och köpte med mig glass att ta med till svärfar som är sjukskriven. Det var bara han och jag. Vi drack kaffe och åt glass och jordgubbar. Och pratade. Sedan kom svärmor hem från jobbet och svärfar skulle ta sig en välbehövlig vila. När jag kom hem frågade jag Älsklingen om han var sugen på räkor, och det blev det. Tillsammans med baguette, aioli, het sås och bubbel. Så gott! Dock hade räkorna kunnat vara något färskare...
 
I morgon blir det kortdag på jobbet. Och vi som är inne och jobbar bjuds på grillat till lunch.
Därefter ska jag och Älsklingen på ett besök hos genetiken. Hoppas innerligt att vi kommer hem med positiv information och en upprymdhet i våra själar! Det behöver vi! Vi har sedan vi fick resultaten på missfallsutredningen, inte jobbat på projektet överhuvudtaget! Det har gjort att vi båda släppt det från tanken något och kunnat slappna av. Koppla bort. Det har inte känts som någon idé att jobba på det själva. Så jag är jättenyfiken och spänd på vad som kommer att sägas i morgon! För smärtan och klumpen i bröstet har börjat komma tillbaka. Och jag vill inte ha tillbaka det!
 
 
Älskar och saknar dig, du som ännu inte finns!
Du är välkommen när som helst nu!
 
Trevlig helg allihop!
Många kramar!
 
Hopp, IVF, Längtan, Motivation, Ofrivillig barnlöshet,

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

29 May 2014 21:31

Tove, det var det finaste jag läst någonsin! Måtte du/ni få visa den texten någon dag!<3
Nilla

Svar: Tack Nilla! Det hoppas vi på! Kramar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej