Jag har investerat i lite nya tecknings pennor. Blev så himla sugen på att testa teckna och måla i färg. Jag har ganska länge varit nyfiken på dessa pennorna - ProMarkers. De finns i många olika nyanser och är lättare att få ett jämnare resultat i färgen. Vad jag menar är att du "slipper" ränderna som gärna blir av vanliga tuschpennor. Min tanke är att fortsätta med porträtt och ögon, fast i färg. Också! För jag ska naturligtvis fortsätta med grafittecknandet! Det har bara legat på is ett tag - precis som sommarvädret!
 
Nedan är mitt första och än så länge enda teckning med ProMarkers. Jag är faktiskt nöjd med hudnyanserna, näsan och munnen. Sedan kan vi diskutera ögonen, ansiktsformen och håret - och nyansskillnaden mellan ansikte och hals. Jag får skylla på att "modellen" hade problem att hitta en concealer i rätt nyans...:-S Antingen hade hon fått tag på en alldeles ny mascara, en sådan som klumpar sig, eller så försökte hon skapa kråkfötter. Sådana var väl trendigt för några år sedan!??
 
 
När jag ritar utan underlag, alltså något att rita av, då får alla alltid skelande ögon som sitter alldeles för tätt, kort panna och ser allmänt stela ut! Får öva på det också!
 
Kram på er!
 
 
 
ProMarkers, Teckna,

Kommentera

Publiceras ej