Jag tror att det är rätt tyst här från min sida för att jag känner att jag har pratat klart om barnlösheten. Kanske att det blir ett liv utan barn. I så fall får det vara ok. Kanske att ett nytt kapitel tar vid när vi får besked om att vi är välkomna för start av behandling med donerade ägg. Då kanske jag har massor att prata om igen. Eller älta...
 
Mina intressen ligger lite på is också. Har inte riktigt kännt för att ta tag i tecknandet, dockskåpsfärdigställandet, ridningen eller bloggandet. Jag har varit och tittat på när min systerdotter L har ridit lektion och då har jag också haft kameran med mig. Det är inte lätt att fota hästar i rörelse, men tycker ändå att jag blev rätt nöjd med en del av bilderna.
 
Och så har vi ju Sture och Gibson! Våra pälsklingar! De fick agera modeller härom veckan...Vita katter är inte heller helt lätta att få bra på bild, men även här fick jag några som jag är nöjd med!
 
Deras uppfödarnamn är:
Sture - Amourella´s Keanue
Gibson - Surteby´s Adrian
Tyvärr blev många på Sture suddiga. Han sprang undan kvickt när jag kom krypandes med kameran i högsta hugg!:-)
 
Vi har insett att vi måste träna Gibson till var han får klösa någonstans. Den lilla marodören har snart klöst sönder ena hörnet på köksön...Ovansidan sparklisterna i köket är hemskt roliga att vässa klorna på också! Han är stört omöjlig att klippa klorna på! Sture har lärt sig av Gibson. Inte positivt. Lätt hänt att det fastnar klor i ansiktet på mig. Mycket lätt hänt!
 
Vi har lite planer framöver. Mysiga, trevliga, roliga, spännande...Om dem skriver jag när det händer...
Nu ska jag fixa lunchmat till i morgon. Och plocka undan lite.
 
Må väl!
Varma kramar,
Tove
 
Amourella´s Keanue, Foto, Ofrivillig barnlöshet, Ragdoll, Surteby´s Adrian,

3 kommentarer

Linda P

21 Feb 2017 23:36

Darling, tänker på dig och drömmer tom om dig ibland på nätterna. 💗😘 ledsen att jag är dålig på att höra av mig, och synd att du inte verkar ha så mkt energi. Tror det är årstiden, jag har inte heller ork el energi nu... Hoppas att du mår bra iallafall och att hela fam mår bra!!! Många kramar! 💖💗

Svar: Tack, gumman! Jag är ju så jättebra på att höra av mig också! 😂 Annars mår vi bra!
Tove Svensson

nillashalsaharmoni

22 Feb 2017 16:07

Åh, vilka fina foton på katterna, men också hästfoton! Ja, livet blir kanske inte alltid som det är planerat, men det kan bli bra ändå. Andra tankar och planer tar vid och en del av dem blir till verklighet!
Energin är nog låg hos de flesta så här års... när solen väl visar sig så blir livet lite lättare tycker jag. Hoppas att vi kan få till en fotodag tillsammans du och jag... det måste väl ändå gå!?
Ska bli mysigt att passa pälsklingarna, och "farmor" ska nog få ordning på klösandet! :)
Vi ses...
Kram, Nilla

Svar: Tack så mycket, Nilla, farmor!:-)En fotodag absolut! Vi får ta fram kalendrarna bara! Idag är en bra dag - solig och ljus, bra besked från banken. Känner att förkylning eller influensa är på väg, så jag hoppas jag klarar jobbhelgen utan problem...
Varma kramar,
Tove
Tove Svensson

Anonym

23 Feb 2017 22:46

Hej!
Gulliga bilder på katterna när de slickar sig om munnen 😂😍 kram Liv

Svar: Hej, gumman!Eller hur är de söta! :-) Kramisar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej