Nu har det gått över en månad sedan jag brände mig. Ni ser ärret från själva brännskadan och det har läkt jättefint! I samband med den skadan fick jag någon slags reaktion runt såret. Den reaktionen har sedan spridit sig och det kliar ni precis överallt! Värst är det när jag har lagt mig för att sova. Naturligtvis somnar jag ju inte, därför att jag ligger och funderar på vad jag kan vara allergisk mot. För det måste ju vara en allergisk reaktion jag har fått??! Jag vill hemskt gärna veta vad det i så fall är, som jag inte tål! Förrförra veckan sprang jag hos vårdcentralen fyra gånger. Tredje gången lyckades de säga att det faktiskt ser ut som någon slags reaktion. Förövrigt en diagnos jag kunde ställa mig själv - Lite därför jag besökte vårdcentralen...Nedan en otroligt vacker bild på mig. Tycker ni inte att det röda går väldigt fint ihop med mina blå ögon??? I morgon är antibiotikakuren slut och jag får snällt besöka vårdcentralen igen...Never ending story...
Njut av vårsolen, mina vänner! Och var rädda om varandra!
Varma kramar,
Tove
 
Allergisk reaktion, Antibiotika,

2 kommentarer

nillashalsaharmoni

09 Apr 2017 21:25

Nog ser det ut som nässelutslag!!! kan inte tänka mig annat och anledningen till utslagen kan vara flera. Du ska förmodligen äta tabletter innehållande antihistamin... Hoppas du får hjälp nu!
Lycka till!
Kram, Nilla

Svar: Ja, någon typ av allergisk reaktion var det säkert! Äter nu både det ena och det andra, och det har lagt sig och kliandet har avtagit! Tack och lov!:-)Nu hoppas vi bara att det försvinner helt - precis som din och Rogers förkylningar! Bort, bort dumma förkylning - för du finns ju inte! - som Alfons pappa skulle ha sagt...
Varma kramar,
Tove
Tove Svensson

Anonym

12 Apr 2017 21:31

Du kan vara allergisk emot antibiotika ? Om det kom i samband med att du började äta kuren? Har det blivit bättre när du slutade att äta kuren?

Svar: Det började innan kuren, men blev definitivt värre! Dock gick svullnaden ned. Nu går jag på allergitabletter och kortisontabletter och kliet är borta! Tror att det kan ha varit en av krämerna/salvorna/gel som jag hade på - eller cocktailen av allt kanske?? Men det går inte att få reda på heller, exakt vilket ämne jag reagerade på...Det skulle bli måååånga pricktest...Nu mår jag bra iaf!:-)Må väl!
Tove
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej