Jag har länge gått och funderat på en målarbok för vuxna. Bara för att få färglägga lite. Använda pennor!

Så i förrgår när jag var och handlade, såg jag denna lilla boken. Så lagom. Jag har tyckt att mönstrena i de flesta andra böcker är för detaljrika. Jag har liksom tröttnat redan innan jag ens köpt någon bok. Men denna är lagom! Jag gillar lagom! Om det inte gäller ostbågar, förstås!;-)...

Jag har målat första bilden. Jag fick hjälp av Gibson, som kom och lade sig över alltihop för att sedan springa iväg med en penna i munnen...

Nu får vi se om denna bok kan ge mig lite mindfulness eller bara skapa mer stress för allt jag vill göra! Förutom det jag måste göra...

 
Må väl! Varma kramar!
Inspiration, Mindfulness, Mindfulnessmålarbok, Teckna,

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

18 May 2017 22:40

Alltså du är ju så otroligt bra på att teckna rakt upp och ned som man säger! Men jag har också tänkt att en målarbok är inte så dumt det heller! Det ena behöver inte utesluta den ena eller det andra! :) Inte minst när det gäller dig Tovis! :)

Svar: Tack så mycket, Nilla!:-) En målarbok kan ge utlopp för lite kreativitet och färg utan att man behöver "tänka" så mycket på vad man gör...Linjerna finns där redan. Bara att fylla i! På sista tiden har jag fastnat i Tutorials på Youtube. How to draw a realistic face. How to paint a realistic eye/hair osv...Det ser så otroligt lätt ut! Jag tecknar såpass sällan att jag inte hinner få upp en större självsäkerhet i tecknandet. Istället tecknar jag såpass sällan att jag om jag inte blir nöjd med resultatet, så försvinner lusten. Egentligen ska jag bara bestämma mig för att sätta mig nästintill varje dag, för att skissa i minst 5 minuter. Bara för att skapa en slags vana...Med vana kommer självsäkerhet...Många kramar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej