Den senaste veckan som var, var en "kortvecka" jobbmässigt sett. Inte nödvändigtvis korta dagar, utan få jobbdagar. På tisdagen firade jag och Älsklingen nio år tillsammans! Vi var lediga båda två och dagen spenderades på banken. Där vi betalade av lite bolån, lade om konton och lite annat. Kändes otroligt skönt med en liten höststädning i ekonomin. Det var trevligt att vandra ut från bankkontoret med lite positiva besked!
 
På kvällen besökte vi en av våra favoritrestauranger som finns här i stan, Le Village. Gör gärna ett besök på deras hemsida för att kolla in deras menyer! Jag älskar deras chevrétoast!
 
www.levillage.se
 
 
Det är inte jag som har tagit bilden. Den hittade jag på google bilder...
 
 
Onsdagen började jag med ett besök hos en leverantör. Det är roligt att få se något annat än min arbetsplats fyra väggar! Sedan är det intressant att se hur våra leverantörer arbetar. Man får en större förståelse för hur saker fungerar!
 
Efter jobbet på torsdagen, var jag på sista delen av fotokursen hos Hällås. Vet inte om jag egentligen lärde mig något, men det var absolut trevliga träffar! På första träffen pratades det om kamerans och fotots historia och lite lite om kamerans funktioner. På andra delen pratade vi om ljussättning. Och nu på tredje delen pratade vi om foton vi själva hade tagit. Om varför de var bra eller dåliga. Jag hade nog velat ha mer om kamerans funktioner. Hur och varför man ska göra på vilket sätt i olika miljöer och situationer. Och så fika förstås. En kopp kaffe och en fralla hade varit trevligt! Särskilt då de flesta kommer direkt från jobben. Kursen har ändå gett mig trevliga fotodagar med svärmor och min väninna E!
 
I lördags firade vi min systerson A som fyllt år. Han hade valt att bjuda på italiensk buffé. Jättegott! Trots sin ringa ålder, så har han alltid varit lite av en gourmand!
 
I söndags följde jag med min systerdotter på ponnyridning. Hon tycker att det är så roligt! Hon ser så stolt ut på hästryggen! Och munnen går i ett innan och efter! Efteråt blev det fika och lunch hos min syster och kvällen spenderades hemma hos mamma och pappa. Jag hjälpte mamma med datorn - i den mån jag kan hjälpa med datorer:-S
 
 
 
Jag försökte få till en bra skärpa i denna bild när både jag och hästen är i rörelse, men det gick ju så där kan man säga! Men lite känsla av häst, hästdoft, höstdoft och sadelknarr får jag allt! Längtan efter att sitta i en sadel börjar göra sig påmind igen!
 
Jag är helt slut efter den här veckan! Och nya veckan startade med att jag har fel schema hemma. Jag tror att jag ska börja elva. Men av en ren händelse får jag ett sms av min kollega som talar om att hon är sjuk. Där kopplar jag också att möjligen kan det vara så att jag egentligen börjar tidigare. Och mycket riktigt så är schemat ändrat, så jag skulle börja nio. Då låg jag fortfarande i sängen. Ringde jouren och sa som det var. Vi kom överens om att jag skulle komma in så fort som möjligt och att jag jobbar till stängning. Så det blev en något längre dag än vad jag hade tänkt. Kul, med tanke på att detta redan är min "osociala" vecka...;-)
 
Med detta önskar jag er en god natts sömn och en riktigt bra vecka!
Många kramar!
 
 
 
 

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

21 Oct 2014 06:21

Så många positiva händelser! Ja, inte den sista förstås...hemskt och börja dagen med att komma sent till jobbet! Fotot på hästen, blev bra tycker jag. Kan känna in det du försöker förmedla.
Kram, Nilla

Svar: Det känns alltid lite konstigt att komma sent till jobbet oavsett anledning, tycker jag! För då är alla redan inne i vad de gör eller ska göra och det känns som att man kommer in och stör eller rör runt. Man vet inte i vilken ände man ska börja! Hoppas du får en trevlig onsdag! Hälsa gubben din! Kramar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej