I kväll, eller i går kväll faktiskt, hade jag tänkt få sitta vid mitt nya skrivbord och blogga. Men så blev det inte. För man kan säga att monteringsanvisningen och delarna är fel! Det ser precis likadant ut i verkligheten som det gör i anvisningen, fast med den lilla petitessen att det inte fungerar i verkligheten!Så nu väntar jag på nya beslag och skruvar som ska komma med posten. De kommer att skicka precis likadana delar som de jag har hemma, så det kommer naturligtvis inte heller att fungera! Men killen på kundservice var trevlig!
 
Skåpen fick jag ihop i alla fall!
 
Härom natten vaknade jag av en rejäl duns. Det var tjock-TVn som föll i golvet. Den hade stått i soffan jättefint under hela kvällen som jag fixat med skåpen. Och mitt i natten, då...Golvet höll. För jag hade tidigare under kvällen lagt ut den nya tjocka ullmattan med en kartongskiva ovanpå. Tack och lov!
 
 
Något som inte riktigt stämmer...För er som undrar så skruvade jag
i skruven för att kunna visa att det inte fungerar, såsom anvisningen beskriver...
...Nej, beslaget sitter inte fast!
 
Den nya fina och tjocka ullmattan, som fungerade utmärkt som
stötdämpare för nedfallande tjock-TV!...Och så är den go att värma
fötterna på!
 
Nya skrivbordslampan som jag inte har kunnat använda ännu...Men fin är den!
 
Go´kväll!
 

1 kommentarer

nillashalsaharmoni

14 Sep 2014 06:50

Tråkigt när det strular! Men fint blir det! Mattan, lampan, skåpen...vad fint det blir! Ska bli kul och se det färdigt!
Stora kramen, Nilla

Svar: Ja, nu är det nästan färdigt iaf! Med de medel vi har skaffat och med de vi har hemma...Kramisar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej