Mmm, det tog ett tag men nu är jag färdig med garderoben! Och klädkammaren! Och badrummet! Vet inte varifrån energin kom! Men nu är jag trött! Köket blir nästa utmaning...
 
Tänkte bjuda på några bilder...
 
Jag har köpt fler utdragbara lådor att förvara tröjor, toppar och faktiskt byxor i...Det tar mindre plats i garderoben att vika även byxorna
Bra översikt på vad jag har för byxor...
 
...och toppar. Ska vika dem lite bättre när jag är färdig med resten...
 
...tröjor...
 
...sängkläder, handdukar, gardiner och dukar...
 
Hela klädkammaren är framtagen för en genomgång...
 
...verktyg och skruvar sorterades och sållades ut. Vi behöver inte 5 snickarpennor, 7 mattknivar, 5 tumstockar, 20 skruvmejslar, 10 tänger mm...Och koll på var och vilka skruvar och plugg och annat vi har...
 
Badrummet. Kakel och duschväggar med så där härligt mycket kalkavlagringar och tvålrester! Lägg märke till min nya gula vän!...
 
...en handhållen ångtvätt. (Ni kanske kommer ihåg min första gula vän - fönsterskrapan? Finns att läsa om i tidigare inlägg.)...
 
S K I N A N D E  R E N T ! Men skam vore det annars efter timmar där inne! Jag har till och med legat och borstat fogarna med tandborste! (Jag är inte helt frisk. Jag vet!;-)) Duschavloppet är rensat! Borde rensa avloppet vid handfatet också, men jag nöjde mig med propplösare. Funkade utmärkt!
 
Till klädkammaren har jag köpt genomskinliga lådor med lock. Sakerna hålls fräscha och går att stapla på varandra bättre! Hyllsystemet är från IKEA och jag kan inte vara mer nöjd med det! Det är håliga hyllplan, så det samlas inte så mycket damm där. Det faller ner på golvet...
 
Och ja! Jag känner att det är ok att lägga ut vad jag har i garderoberna. Vi har absolut ingenting av astronomiska ekonomiska höjder! Alltså, det finns ingenting av direkt ekonomiskt värde! (Vi klarar oss ändå!):-) Min tanke är att eventuellt ge några "rediga" ordningstips...Hoppas att detta har gett er några egna idéer och framför allt motivation till att rensa upp!
 
Jag vill också visa er min otroligt vackra bukett av vita tulpaner!
 
 
Nu ska jag släcka och sova, för jag jobbar i morgon. Ni som är lediga får njuta av söndagen!
Vi hoppas på soligt väder till söndagspromenaden!
 
God natt och kram på er, mina vänner!
 
 
.
 
 

3 kommentarer

nillashalsaharmoni

28 Feb 2015 23:25

Ja, vad kan jag säga annat än toppen! Så organiserat och vilken överblick det blir!
Det är det jag säger, när man rensar, så får man energi och ordning på köpet!
Kram, Nilla

Svar: Bara resten kvar nu!:-) Sedan kan våren komma! Och katten. Och barnen...:-) Hoppas du mår bättre!Många kramar till er!
Tove Svensson

Linda

01 Mar 2015 09:31

Jättefint!!! 😄 👍 Att du orkar, imponerad! Särskilt av de vikta tröjorna i rad, du skulle se vår garderob... 😒 hua ...Kram på dig! 💜

Svar: Hahaha...Det kan jag tänka mig! Undrar hur länge jag orkar anstränga mig att vika?? :-D Många kramar!
Tove Svensson

Susse

05 Mar 2015 22:20

Åhh, vad fint nu har hemma hos er =) Nu fick jag lite ångest över hur det ser ut här, haha. Smart idé att "ställa" kläderna upp så man slipper slita i allt för att hitta det man vill ha =) Gillar ert badrum också.
Kram

Svar: Tack, Susse! :-D Hoppas jag orkar fortsätta med vikandet bara! ;-) Kram
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej