Jag vet så väl vad du går igenom! Denna olidliga berg-och-dalbana av känslor, uppgivenhet, missunnsamhet, bitterhet, självömkan, svartsjukan...You name it! Inga trevliga känslor och tankar. Men de finns där ständigt. De kommer och går. Visst vill du känna glädje för andra, men glädjen fastnar någonstans i halsen. Trycks ner av den egna smärtan. Bitterheten och svartsjukan har länge ansetts som fula. Men de är sanna...Som jag skrivit tidigare är dessa tankar, känslor och tillstånd anledningar till varför man beter sig på ett visst sätt...

Jag har valt att skriva öppet om min situation på bloggen. På det viset kan jag få ur mig tankar och känslor och energi. Och vänner, bekanta och arbetskamrater har förståelse för var jag befinner mig någonstans i livet och jag slipper den eviga frågan: Ska inte ni ha barn snart?!
För mig, som har ett behov av att få prata om det, fungerar detta forumet bra. Jag har även talat med en psykolog på Sahlgrenskas Reproduktionsavdelning där vi får våra behandlingar. Psykologen där är insatt i just IVF, IVF med PGD och alla känslor runt omkring det!
Detta har hjälpt mig. Det behöver inte hjälpa andra. Andra kan tycka att det känns jobbigt att alla vet och att få frågor om hur det går osv...Det är ett val som du själv måste göra. Och det måste kännas rätt. Det känns möjligtvis mer rätt för mig än för min Älskling. Men han har sagt ja till att jag skriver om det. Jag har också bara stött på medkänsla, omtänksamhet och heja-rop!
 
Jag kan tänka mig att andra kan ha uppfattat mig som bitter, tråkig, ledsen, ointresserad, lat, glad, ironisk, skämtsam, drömmande...
Jag kan säga att jag har själv upplevt mig som bitter, tråkig, ledsen, sur, disträ, orkeslös och mycket mer!
 
Min svärmor har skrivit om just andras och ens egna uppfattning om hur man är. Jag har också skrivit ett svar där. Du är välkommen att gå in och läsa. Hon skriver väldigt bra om sorg, livet, att hantera motgångar, ta vara på medgångar och andlighet.
www.nillahalsaharmoni.se
 
Lycka till allihopa!
Varma kramar,
Tove
 
 

3 kommentarer

Robex Lundgren

14 Apr 2015 08:40

fint

Svar: Tack! Hoppas att någon finner lite tröst i mina inlägg! Kram!
Tove Svensson

angelicasvarld.blogg.se

14 Apr 2015 08:53

KRAMAR!!!B
Hoppas du får en härlig dag!

Svar: Tack! Älsklingen och jag ska ut på ärenden i dag och ikväll ska jag rida igen för första gången på väldigt länge! :-D Så det blir säkert en bra dag! Jag önskar dig detsamma och välkommen hit! :-) Kramar tillbaks!
Tove Svensson

Mikaela

14 Apr 2015 17:04

Fint inlägg :)

Svar: Tack, Mikaela! :-)
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej