När man är ofrivilligt barnlös, består vardagen av en del sjukhusbesök. Det är en del prover man behöver ta lite då och då. De flesta besöken åker jag själv på. Älsklingen behöver inte följa med för att hålla mig i handen när jag bara ska at blodprov till exempel!
 
Förrförra gången skulle jag ta ett blodprov för att se vilken dos jag skulle ha på hormonsprutorna. Men jag brukar alltid ta för Levaxinet - alltså sköldkörteln, så jag sa Levaxinet när sköterskan frågade. När jag skulle gå kom jag på att så var det ju inte! Så det blev ett stick till - i andra armvecket!
 
Senaste gången nöjde jag mig med bara ett stick - för Levaxinet.
 
När jag åker själv till Sahlgrenska gör jag något efteråt, som jag gjort till min grej...
Jag besöker min gamla kollega B som jobbar på Dahl´s konditori. För ett gott samtal och en kopp kaffe på stående fot. Tack, B! Det är jättemysigt att träffa dig och så blir sjukhusbesöken mycket trevligare! :-)
 
Senast var det strålande solsken, så jag tog kameran med mig och åkte upp på Ramberget, innan jag åkte hem...
 
Mitt andra hem...Sahlgrenska Reproduktion...
Dahl´s konditori vid Sahlgrenska...
Där goa B jobbar...Ett riktigt trevligt konditori!
Utsikt från Ramberget...
Keillers Park, på väg ner från Ramberget...
Ha det gott, mina vänner!
Varma kramar!
 
Dahl´s konditori, Inspiration, Motivation, Ofrivillig barnlöshet, Sahlgrenska,

3 kommentarer

nillahalsaharmoni

07 Oct 2015 21:49

Vilken bra idé - att ta vara på hela dagen och göra något mysigt!
Kramar/Nilla

Svar: Ja, en får försöka!:-)Kramar!
Tove Svensson

Linda

07 Oct 2015 23:31

Vad jobbigt det måste vara o åka fram o tillbaka så där! 😞 Tyvärr vet jag hur det är att ha ett sjukhus som sitt andra hem, "tyvärr" var det ju med/för barnens skull så ska kanske inte klaga så mkt... 😞 Tänker på dig, ta hand om dig!!! 💗 kram

Svar: Tack, vännen! Tänker på er också! Krama barnen från mig! :-)Kramar!
Tove Svensson

Lina

11 Oct 2015 07:48

Jag och Tobias har haft som rutin att ta en fika, bara en kaffe eller äta frukost på ett kafé som ligger ett stenkast från ivf:en i Falun. Och när vi gick föräldrautbildningen fortsatte rutinen. Lämpligt nog heter fiket "Vi 3" :)

Svar: Så mysigt, Lina! Snart är ni tre! Fast kanske inte på det sätt ni först trodde och hoppades! Lycka till med fortsättningen!Många kramar!
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej