I sommar har Älsklingen haft ett projekt - Projekt TV-vägg. Vi båda två har kännt att vi ville göra något. Sätta vår prägel på lägenheten. Efter fem år tycker jag ändå att vi har gjort det! Även om det finns en del saker som vi tröttnat på eller som inte passar in.
 
Gardiner, filtar, kuddar och foton är sådant som är lätt och inte för dyrt att byta ut, till exempel efter säsong...Jag gillar ljust och upplyst, men saknade ändå något som gör vardagsrummet lite mer ombonat. Vi båda tycker om naturmaterial. Drivved, eller flyt-i-land-virke, tycker jag är väldigt vackert! Men det ska vara den där ljusa gråbruna nyansen. Som färdig väggpanel finns inte just den nyansen. De flesta har en underliggande grön ton. Vi har i och för sig grönt som accentfärg, men det ska vara på väl valda saker. Inte panelen!
 
Så, då blev det en svart väggpanel från Moelven. Sjöbod svart, heter den. Vi har satt den liggandes. Upptill byggde Älsklingen och svärfar en låda av samma material och där har vi satt spottar.
 
Älsklingen ska bara koppla in alla teknikprylar innan jag kan sätta den sista touchen. Bland annat fixa trasslet av kablar bakom TV-bänken med hjälp av kabelkanaler och rör. Någon prydnad hoppas jag få plats med också!
 
Ni får ursäkta tvättställningen och stöket i rummet innanför...
En kvällsbild. Här är endast spottarna och en lampa i krukan tända...
Möjligtvis att jag kan bjuda på bättre bilder senare när allt är klart...
 
Kram på er!
 
 
 
Inredning, Moelven Sjöbod svart, TV-vägg, Väggpanel,

Kommentera

Publiceras ej