Mitt behov av att skriva av mig och dela med mig har sovit.
 
Ändå finns det så mycket som jag vill berätta och visa er!
Vintern är snart slut och något nytt tar vid.
 
När jag tittar på mina vinterbilder ser jag något vackert i allt det gråa och trista.
Jag ser stillhet och tystnad! Allt verkar hålla andan för att, kanske samla kraft och energi för att i en enda utandning släppa fri våren och dess grönska?!
 
Isdropparna som klamrar sig fast, kommer att smälta bort i sinom tid...
 
Kanske sorgen över barnlösheten börjar släppa taget om mig?
Eller är det jag som börjar släppa taget om tanken om en egen familj??
 
Vad ser du i bilderna? Vad betyder skifterna mellan årstiderna för dig?
Berätta gärna för mig! Kanske dina tankar inspirerar både mig och dig själv?
Och andra...
 
Må väl, mina vänner!
Varma kramar!
 
Foto, Hopp, Inspiration, Känslor, Livet, Vinter,

1 kommentarer

nillahalsaharmoni

01 Mar 2016 21:30

Nej, tiden läker inga sår, utan det är vad vi gör med tiden som läker. Jag tror inte du har givit upp hoppet om en familj...jag tror att du vilar i tanken just nu och inväntar nästa fas.
Dina foton andas lugn,ro och harmoni...vackert! Spårvagnen inger också en slags trygghet...en gammal trotjänare att lita på! :)
Vackert med snö, men nu vill jag ha vår och härligt är det att ha allt framför sig. Alla blommor och all grönska!
Roligt att du skriver igen och tack för din fina kommentar hos mig!
Kram, Nilla

Svar: Tack, Nilla, för dina kloka ord! Gett upp har vi inte gjort. Men tanken att barn kanske inte är för oss, har slagit mig. Kanske Sture är det liv som vi ska ta hand om? Kanske är det resa vi ska göra? Livet kanske försöker säga oss något?
Det återstår att se...Kram, Tove
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej