I dag är jag ledig! Solen skiner och jag har äntligen tagit tag i att laga mina myssockar och mysbyxor! Rensat sylådan har jag också gjort.

Ser ni kakaoburken? Den innehåller många barndomsminnen. Mamma förvarade sina knappar i den. Jag tyckte mycket om att ta fram och titta på dem! Jag hällde ut alla knapparna på golvet och sedan sorterade jag dem. Minns inte alls hur jag sorterade, men säkert någon typ av vackra, fina, roliga, fula...

Nu har jag lagt mina knappar i den. De täcker än så länge bara botten...

Vår- och sommarkuddar, ljusstakar, dukar har kommit fram. Fönster ska putsas och säsongens gardiner ska upp. Men det får bli nästa veckas projekt!

Nu ska vi njuta av sol och värme på balkongen, Älsklingen, Sture och jag!

Må så gott, mina vänner!
Varma kramar!
Inredning, Inspiration, Lust, Motivation, Pyssel,

1 kommentarer

nillahalsaharmoni

12 Mar 2016 06:45

Äntligen dags att plocka in de ljusare färgerna...härligt!
Jag har en hel del sygrejer efter min mamma o mormor...fina barndomsminnen!
Kram, Nilla

Svar: Ja, visst är det härligt? De ljusa, lite syrliga färgerna!Kram, Tove
Tove Svensson

Kommentera

Publiceras ej